Zlín Longboard Squad

Longboarding polopatě

HomeZačínámeLongboarding polopatě

Přinášíme vám textový návod pro všechny, kteří chtějí začít s longboardingem a neví jak na to. 

1. Sežeň si longboard

.. nebo někoho, kdo ti ho zapůjčí. Obecně však platí, že je mnohem lepší se učit na vlastním. Pokud si vyzkoušíš jízdu na zapůjčeném prkně a zjistíš, jak je to úžasné, je čas si pořídit vlastní komplet.

S výběrem ti může pomoci náš článek o výběru longboardu. ČLÁNEK ZDE

2. Helma a spol.

- Dobře padnoucí helma je samozřejmostí. Při výběru si vyzkoušet, jestli nebude tlačit a bude pohodlná i pro dlouhé nošení. Hlavu do sádry nedáš!
- Chrániče na kolena a lokty jsou ideální a ušetří tě před prvotními odřeninami.
- (Slidovací rukavice)
- Boty ideálně s plochou a měkčí podrážkou. Příliš tvrdé podrážky sice déle vydrží, o to méně brzdí a drží na gripu.

3. Stand (=postoj)

Naučit se na longboardu stát je první krok. Dilemá bývá, která noha je jistější a má být vepředu. Popros někoho, aby tě (jak to nebudeš čekat) zezadu strčil. Noha, kterou zabráníš pádu je tvá přední. Přední nohou většinou také vykročíš do schodů. Další variantou je, sklouznout se třeba po dlažbě.

Levá noha vepředu – Regular, pravá noha – Goofy.

Je dobré, mít nohy před šrouby a rozkročit se více, než na šířku ramenou. Po čase ježdění si zvykneš na stand, který ti bude nejbližší a nejpohodlnější a budeš do něj naskakovat s jistotou.

4. Váha

Častým problémem bývá rozložení váhy a poloha těžiště. Váha by měla být z většiny na přední noze, tím docílíme největší stability. Při odrážení, slidech a jiných akcích by měla být především vepředu. Častým důvodem pádů bývá náhlý přesun váhy a ztráta rovnováhy.

5. Push (=odrážení)

Je čas prkno rozpohybovat a naučit se odrážet s jistotou. Váha zůstává převážně na přední noze. Zadní nohu předsuň k předním truckům a zkus se odrazit. Pokud ti to nepůjde hned, zkoušej to dál.

6. Footbrake (=brždění nohou)

Footbrakem lze ovládat rychlost a přibrzdit si i ve větší rychlosti. Váha zůstává na desce, brzdící noha se jen pokládá a pozvolna brzdí. Častou chybou bývá brždění ve stylu dupnutí a zbrklého přenesení veškeré váhy na přední nohu.

7. Carving (=zatáčení)

Pokud již zvládáš jízdu po rovině, dokážeš se silně rozpushovat a následně bezpečně přibrzdit, je čas pilovat zatáčení a celkovou jistotu v jízdě. Vyzkoušej si zatáčení čistě nohama, pak čistě váhou tělem a rameny. Kombinuj vše dohromady a vytvoř si z toho denní rutinu.

Prudkým carvingem můžeš také přibrzdit při vyšších rychlostech.

8. Piluj

Je nutné všechny tyto jízdní schopnosti vypilovat a zdokonalit k jistotě. Můžeš zkoušet sjet menší kopce s dobrým dojezdem, pilovat postoj, carve a jistotu při jízdě. Že chceš dál musíš cítit, že ti dosavadní progress už nestačí a cítíš se na víc. Nestojí to za to, přeceňovat se a zkoušet věci, na které se necítíš. Buď trpělivý.

9. Slidy

Sleduj videa, další tutoriály a nauč se slidovat. Je to účinný způsob, jak zabrzdit, ukázat se před kamarády a především se naučit ovládat svůj longboard.

- předtím, než se vrhneš na opravdu velké rychlosti se nauč slidy o rukavice

10. Zkoušej, trénuj, jezdi!

Základem je pravidelné ježdění, opakování slidů a postupné překonávání sebe sama. Nikdo se nenaučil jezdit za dva dny.


Pokud ti textový návod nestačí a chceš všechno vysvětlit ještě podrobněji a na živo, stačí nás kontaktovat!

 

- ride harder!

 

„Nikdy se nesměji nejlépe. Bojím se, že by to mohlo být naposledy.“ Jan Werich